"Braves äventyr"

En gång var en sött vildhäst sto ute på äventyr. Här får ni höra om hur girl fick ljust namnet BRAVEGIRL!
 
 
Del 1 "VILDHÄST"
 
- En gång rymde jag från min flock. Jag skulle aldrig komma tillbaks. Jag ville hitta en ny flock, där jag hör hemma.Jag sprang, och hoppa. Jag sprang bara för en orsak: Jag är en vildhäst! Jag visste inte vart jag var på väg.
- När jag sprungit i timmar kom jag till ett hinder i  min resa. Skulle jag våga mig över? Den vägen slingrade sig över hela dalen. Det skulle ta dagar att springa runt. okej, jag gör det :)
- ååh nej!!!
...
- Jag klarar mig inte längre. Jag ger upp. (svimmar)
 
- Var är jag? Är jag inte död?
En tjej öppnade porten till vildhästen.
- Kom tjejen här är du trygg. Du får heta Girl och du måste stanna hos oss tills benet läkt. Det är vårt ansvar eftersom min man körde på dig. Jag ber hemskt mycket om ursäkt. Du blir säker kompis med Winny okså. Vi ska bara få fixat hovar på dig och ställa in dig i stallet nu :D
- Mm vad gott. Vad är det för något. Och var är jag?
- Hallå, är du ny?
- Hej :D Är du Winny?
- Aa dom kallar mig det. Vad heter du föresten?
- Jag heter Girl :D Jag är vildhäst. Eller, jag var i alla fall vildhäst.
- Vad hände?
- Jag blev på körd och de räddade mig och tog med mig hit.
- Jag tror att du kommer trivas här Girl :D
- Hoppas det :)
- Hagen är värkligen det bästa jag vet!!! :D Människorna är inte så tokiga i alla fall :) XD
 
FORTSÄTTNING FÖLJER...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rainstar.blogg.se

Min blogg om starstable online

RSS 2.0